1Eindbestemming De stapel met oud ijzer is voorlopig de eindbestemming van deze trein..
2Gestripte voorkant Duotone-bewerking van een foto van de voorkant van een reeds deels gedemonteerde Mat '64.
3Demontage De treinstellen worden met machines uit elkaar gescheurd.
4Asbest De daadwerkelijke sloop van de bakken wordt op een afgesloten terrein gedaan, waarschijnlijk vanwege aanwezig asbest.
5'Hondekop' De voorloper van de op de foto getoonde Mat '64, de Mat '54, werd vanwege de kenmerkende vorm van de neus 'Hondekop' genoemd.
6Volgende bestemming De bakken kijken uit naar hun volgende bestemming, de stapel met oud ijzer.
7Geel-blauw Op de stapel met oud ijzer bij het bedrijf Simmeren is het NS-geel en -blauw al terug te vinden.
8Treinbak Een kijkje in één van de 'treinbakken'.
9Gedemonteerd De TL-buizen, zittingen en elektrische componenten zijn voor een groot deel gedemonteerd.
10Scherven Glasscherven, plafondplaten en zittingen liggen her en der verspreid.
11Ingeslagen glas
12Bediening Dit is het gestripte bedieningspaneel van de machinist. De treinen worden per vrachtwagen naar Groningen vervoerd, waarschijnlijk omdat ze niet meer aan de veiligheidseisen voor het spoor voldoen.
13Afdekfolie Ik vermoed dat de hier verwijderde opbergplek voor afdekfolie en handschoenen bedoeld was voor situaties waarbij een persoon werd aangereden. Het idee dat je hier als machinist telkens op gewezen wordt, lijkt me niet prettig.
14Het einde van de Mat '64 Het in sloop en demontage gespecialiseerde bedrijf Simmeren te Groningen zal in de komende twee jaar dagelijks twee bakken die samen een treinstel vormen volledig demonteren. Diepladers brengen elke dag nieuwe voorraad treinen van het type Mat '64 die nu op op tal van plaatsen in Nederland staan. Er rijden nog tientallen treinen van dit type rond. Het type Sprinter Lighttrains (SLT) zal de oude treinen vervangen.