Eindbestemming  De stapel met oud ijzer is voorlopig de eindbestemming van deze trein.. Gestripte voorkant  Duotone-bewerking van een foto van de voorkant van een reeds deels gedemonteerde Mat '64. Demontage  De treinstellen worden met machines uit elkaar gescheurd. Asbest  De daadwerkelijke sloop van de bakken wordt op een afgesloten terrein gedaan, waarschijnlijk vanwege aanwezig asbest. 'Hondekop'  De voorloper van de op de foto getoonde Mat '64, de Mat '54, werd vanwege de kenmerkende vorm van de neus 'Hondekop' genoemd.
Volgende bestemming  De bakken kijken uit naar hun volgende bestemming, de stapel met oud ijzer. Geel-blauw  Op de stapel met oud ijzer bij het bedrijf Simmeren is het NS-geel en -blauw al terug te vinden. Treinbak  Een kijkje in één van de 'treinbakken'. Gedemonteerd  De TL-buizen, zittingen en elektrische componenten zijn voor een groot deel gedemonteerd. Scherven  Glasscherven, plafondplaten en zittingen liggen her en der verspreid.
Ingeslagen glas Bediening  Dit is het gestripte bedieningspaneel van de machinist. De treinen worden per vrachtwagen naar Groningen vervoerd, waarschijnlijk omdat ze niet meer aan de veiligheidseisen voor het spoor voldoen. Afdekfolie  Ik vermoed dat de hier verwijderde opbergplek voor afdekfolie en handschoenen bedoeld was voor situaties waarbij een persoon werd aangereden. Het idee dat je hier als machinist telkens op gewezen wordt, lijkt me niet prettig. Het einde van de Mat '64  Het in sloop en demontage gespecialiseerde bedrijf Simmeren te Groningen zal in de komende twee jaar dagelijks twee bakken die samen een treinstel vormen volledig demonteren. Diepladers brengen elke dag nieuwe voorraad treinen van het type Mat '64 die nu op op tal van plaatsen in Nederland staan. Er rijden nog tientallen treinen van dit type rond. Het type Sprinter Lighttrains (SLT) zal de oude treinen vervangen.