Hotmail en Chrome

Wie als internetprogramma Google’s Chrome gebruikt, zal sinds kort problemen hebben met het klikken op e-mailberichten en mappen (Postvak In, Verzonden, Verwijderd, …). Dit probleem is te verhelpen door de snelkoppeling van Google Chrome aan te passen. Klik hiervoor met de rechter muisknop op het icoon voor Chrome (waar u Chrome altijd mee opstart) en kies voor Eigenschappen. In het veld ‘Doel’ staat waarschijnlijk iets als het volgende:

C:\Users\JeNaam\AppData\Local\Google\Chrome\
Application\chrome.exe

Zet daarachter een spatie en kopieer en plak daar het volgende:

--user-agent="Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/525.19 (KHTML, like Gecko) Version/3.1 Safari/525.19"

Uiteindelijk staat er dus iets als:

C:\Users\JeNaam\AppData\Local\Google\Chrome\
Application\chrome.exe --user-agent="Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/525.19 (KHTML, like Gecko) Version/3.1 Safari/525.19"

Hotmail zal nu weer werken in Chrome!

Update: en een korte toevoeging voor Hotmail en Outlook (Express) of Windows Mail gebruikers: je kan sinds een tijdje Hotmail ook weer in deze programma’s toevoegen, nadat dat een aantal jaren geleden uitgeschakeld werd. Klik hieronder op de juiste link:

Outlook Express (Windows XP)
Microsoft Outlook
Windows Mail (Windows Vista) 

De eerste twee zijn officiële oplossingen van Microsoft.

  • Max

    Werkt super, thnx!

  • Jan

    Werkt heel goed bedankt.

  • Pieter

    Helaas werkt dit hier niet 🙁

    Heb het probleem ook pas sinds afgelopen week… maar geen van de oude oplossingen die ik vind via google, helpen 🙁

    Erg vervelend, kan wel inloggen, maar als ik ergens op klik, gebeurt er niets…

  • Heb je wel de nieuwste versie van Chrome? Ik heb het al een hele tijd niet meer. Klik op het gereedschap rechtsboven, vervolgens op ‘over Google Chrome’ en je ziet onderin het nieuwe schermpje of er een nieuwe update is.

  • Pieter

    Volgens mij wel… hier op mijn werk heb ik ook chrome, en de nieuwste versie (gecontroleerd zoals je aangaf).

    thuis zal ik dit nog eens nalopen, maar ZOU de nieuwste moeten zijn…
    maar dikke kans dat het hem daar in zit, anders zou ik hier op mijn werk het probleem ook moeten hebben lijkt me!

    Vanmiddag thuis gelijk even checken!
    Thnx!

  • En anders zou je ook nog kunnen proberen of het probleem zich ook voordoet in de incognitomodus (ctrl+shift+N), dan zijn alle extensies uitgeschakeld. Wellicht gooit een extensie alles in de soep.

  • Pieter

    Ahhh, juist, ook nog een optie.

    hier op mijn werk (met de laatste versie) werkt alles prima overigens, het is op mijn thuis pc waar het probleem zich voordoet 🙂

    zal de tips thuis even uitproberen dus!

    bedankt!

  • Pieter

    Hmmm…

    erg vreemd. Thuis heb ik versie 10.nogwat, hier op het werk 12.nogwat.

    De versie thuis geeft niet aan dat er een nieuwere versie is, of een update (via dat venster wat jij noemt), maar volgens google zou die versie dat wel aan moeten geven.

    Als ik een installer download, zegt hij via remote desktop dat de chrome installer installatie met beheerdersrechten niet ondersteunt….

  • Pieter

    heb nu versie:
    12.0.742.100

    Maar ook hier gaat hij niet controleren op updates, en doet hotmail het nog steeds niet…..

    Ik vind dit wel HEEL vervelend worden, chrome was mijn favo browser, maar dit schiet niet op.

  • Michiel

    Hallo Robert en Pieter,

    Ik heb helaas hetzelfde probleem als Pieter, sinds vrijdag werkt hotmail niet meer goed met Chrome, ik heb ook versie 12.0.742.100. Dus mocht iemand nog tips hebben, dan ben ik erg benieuwd. Erg jammer, want ook voor mij geld dat Chrome mijn favoriete browser is, hoewel het nu wel rap aan het verminderen is..

    bedankt, Michiel

  • Pieter

    bij mij was het dus ook donderdag/vrijdag.

    Gekke is, bij de versie op mijn thuis computer, gaat hij ook niet zoeken naar updates als ik naar “over google chrome” ga. Dat doet hij op mijn werk wel (dan zie je ook: “Controleren op updates”, en dan even later: “Google chrome is bijgewerkt”

    Dus erg raar waarom het op mijn thuis pc dan niet werkt.

    Heb ook al verschillende virus scans gedaan, en die hebben niets bijzonders gevonden……

    Dus graag de verlossende tip!!!

  • Pieter

    via live support kreeg ik de tip Silverlight opnieuw te instlaleren (of iig de laatste versie), maar ook dit helpt niet….

    begint nu erg vervelend te worden zo 🙁

  • Robert

    Hallo allemaal,

    sinds afgelopen dinsdag heb ik hier dus ook last van. Heb de laatste versie van Chrome (13.0.782.220) op dit moment. Zijn er ondertussen al oplossingen?

    Mvg, Robert

  • Dag Robert,

    Ik heb het al heel lang niet meer gehad (het bericht is dan ook al eventjes oud). Of de oplossing die ik genoemd heb voor jou ook werkt, weet ik niet. Succes!

  • Ik heb er nu last van dat ik niks kan openen, niks kan verwijderen, geen andere mappen kan openen. Helemaal niks.. Ik heb het geprobeerd maar het werkte helaas niet.. Iemand anders misschien dexelfde problemen + oplossing?!

  • Beste Seline, heb je de nieuwste versie van Google Chrome? Daarmee heb ik geen problemen in Hotmail.